Je všeobecne známe, že marketingová investícia do seo má spravidla vysokú návratnosť. Konkrétne do procesu, ktorý sa snaží dosiahnuť pre váš web, resp. e-shop vyššiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch. Konkrétne v organických výsledkoch hľadania, čím teda nevravíme o platenej reklame.
- Táto forma marketingových nástrojov sa preto trochu odlišuje od iných reklám.
Vďaka vyššie spomenutej vysokej návratnosti a z hľadiska svojho prirodzeného účinku však môžeme povedať, že tieto rozdiely sú skôr pozitívne a oceniteľné pre mnohých podnikateľov, ktorí sa spoliehajú na zvýšenie návštevnosti a konverzií na svojej webovej stránke.
Jednou z hlavných priorít je relevancia a zisk potenciálnych zákazníkov, čiže návštevníkov, ktorí o obsah a ponuku vášho webu vedia prejaviť úprimný záujem. Primárne získava efektívnych návštevníkov, nielen náhodných. Takých, z ktorých sa vedia stať zákazníci, minimálne záujemcovia, čo sa k vám ešte môžu vrátiť.
Je to spôsobené tým, že si vás vlastne našli sami. Prostredníctvom svojich vlastných hľadaných kľúčových slov a výrazov. Prišli k vám z vyhľadávača, akým je pravdepodobne Google. To znamená, že na základe relevantných výsledkov k svojim záujmom.
- A práve preto vie byť dôležitá optimalizácia pre vyhľadávače a vaše dobre viditeľné miesto na predných stranách organických výsledkov.
A teraz si predstavte bežnú reklamu, napríklad v televízii. Starší muž sledujete tv program, má už dospelé deti. Jeho obľúbenú reláciu drzo preruší reklama na skateboard. Myslíte si, že to u tohto muža to vyvolá nejakú akciu? S najväčšou pravdepodobnosťou nie. Takáto reklama v danom prípade nebola relevantná.
Zato optimalizácia mieri na relevantnú skupinu záujemcov. Na potenciálnych zákazníkov. Vie, na koho a akým spôsobom sa zamerať. Takisto pracuje s funkčnými kľúčovými slovami, na základe ktorých si vás táto skupina užívateľov nájde vo vyhľadávači.