Všetko, čo potrebujete vedieť o nových platobných pravidlách

SCA: Čo to je a čo to znamená?
Smernica o platobných službách (PSD 2) bola prijatá v novembri 2015. Od 14. septembra musia všetky spoločnosti v EÚ dodržiavať smernicu. Jedným z aspektov smernice je silná autentifikácia zákazníka (SCA). Cieľom je minimalizovať riziko podvodných transakcií a vo všeobecnosti zvýšiť bezpečnosť online platieb. Týmto opatrením sa zmení spôsob, akým sa platby online uskutočňujú pre viac ako 300 miliónov európskych spotrebiteľov.
Jedným z aspektov smernice je silná autentifikácia zákazníka. Cieľom je minimalizovať riziko podvodných transakcií a vo všeobecnosti urobiť platby online bezpečnejšími.

eshop

Európski spotrebitelia budú musieť použiť dvojfaktorovú autentizáciu (2FA). V podstate bude pred dokončením transakcie potrebný druhý faktor, napríklad heslo alebo odtlačok prsta. Ak podniky elektronického obchodu tieto zmeny nezavedú, banky automaticky odmietnu platby, ktoré nespĺňajú kritériá.

Výnimky
Z opatrení vyplývajú aj niektoré výnimky. Pravidlá sa netýkajú opakovaných priamych inkás – ktoré sa považujú za iniciované obchodníkom. Rovnako sú oslobodené bezkontaktné platby a platby kartou priamo na mieste. Ak zákazník nakupuje od obchodníka pravidelne, môže to byť na začiatku potrebné. Pri nasledujúcich pravidelných platbách však zákazník nemusí proces opakovať.

Potenciálne problémy
V Európe existuje 6 000 bánk , takže každá z nich môže dosiahnuť svoj vlastný záver vo výklade pravidiel, výsledok pre spotrebiteľov a obchodníkov nemusí byť konzistentný. Môže to viesť k tomu, že sa od spotrebiteľa bude vyžadovať, aby poskytol sekundárnu autentifikáciu s použitím hlasu, rozpoznávania tváre, čísla PIN, odtlačkov prstov a iných prostriedkov biometrickej autentifikácie. Požiadavkou je, aby zákazník poskytol autentifikáciu v duchu niečoho, čo som, niečo, čo mám, alebo niečo, čo poznám."

mobil

Na riešenie tejto hroziacej implementácie regulačných opatrení v oblasti digitálnych platieb bude musieť platobný sektor vybudovať správne produkty na zvládnutie SCA.
Okrem toho bude potrebné, aby títo poskytovatelia platobných služieb spolupracovali s bankami v snahe zabezpečiť hladký prechod.
Vzdelávanie online obchodníkov, pokiaľ ide o predpisy, ktoré sa uplatňujú, bude prvoradé. Len 25 percent online obchodníkov v súčasnosti vie o SCA a ich povinnostiach týkajúcich sa SCA. Tento nedostatok povedomia je obzvlášť akútny, pokiaľ ide o menšie podniky elektronického obchodovania.